واقعیت ها و باورهای نادرست در مورد درمان سلولیت پوست

سلولیت

همانقدر که سلولیت رایج است همچنین اطلاعات غلط و وحشتناک بسیاری در مورد آنچه باعث به وجود آمدن آن می‌شود و برای رهایی از شر این عارضه مورد نیاز است، وجود دارد. بنابراین قبل از عیب جویی کردن، یک فرآیند زیبایی را برنامه‌ریزی کنید، یا برای محصولات بدون نسخه هزینه کنید و داستان‌های واقعی در مورد سلولیت را بخوانید و کسب اطلاع کنید.

واقعیت‌ها در مورد سلولیت

زنان اطراف لگن و ران‌هایشان چربی بیشتری دارند. با این حال تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ درصد از مردان نیز از سلولیت رنج می‌برند.

سلولیت با افزایش سن بدتر می‌شود

سلولیت با افزایش سن

همچنین به نظر می‌رسد که هورمون‌ها در ظاهر سلولیت نقش مهمی ایفا می‌کنند: زیرا بدن زنان مسن استروژن کمتر، هورمونی که به آرامی روان نگه داشتن رگ‌های خونی کمک می‌کند، تولید می‌کند. استروژن کمتر می‌تواند به معنی گردش خون ضعیف‌تر باشد که همچنین می‌تواند به معنی کاهش تولید کلاژن جدید و تجزیه‌ی بافت همبند قدیمی‌تر باشد.

سلولیت ممکن است در ژن شما باشد

سلولیت در ژن

درست است که سلولیت ارثی می‌باشد؛ در صورتی که مادر و مارد بزرگ شما سلولیت داشته‌اند بیشتر احتمال دارد که شما نیز مبتلا به این عارضه شوید. در حقیقت، حتی یک آزمایش ژنتیکی وجود دارد که می‌تواند به شما بگوید که آیا شما دارای یک ژن نوع دیگر هستید که شما را در معرض خطر ابتلا به سلولیت متوسط تا شدید قرار دهد یا نه، اما، با توجه به اینکه اکثر زنان در طول عمر خود مبتلا به سلولیت می‌شوند (و این واقعیت که شما زمانی که آن را می‌بینید می‌شناسید)، دقیقا ارزش آن برچسب گران قیمت را ندارد. اگر شما یکی از آن افراد خوش شانسی نیستید که خویشاوند با پوست صاف داشته باشید، امیدوار باشید: ژنتیک تنها یک بخش کوچکی از پازل سلولیت است، عواملی مانند رژیم غذایی، ورزش و حفظ وزن سالم نیز در این میان نقشی ایفا می‌کنند.

ورزش می‌تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد

ورزش

یک تمرین ورزشی منظم نمی‌تواند سلولیت را درمان کند، اما در بسیاری از موارد می‌تواند به جلوگیری یا کاهش ظاهر آن کمک کند. سلولیت زمانی اتفاق می‌افتد که الیاف پیوندی زیر پوست ضعیف می‌شوند یا خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند، اما کشش و تقویت این نواحی (علاوه بر سوزاندن چربی بیش از حد به طور کل) می‌تواند کمک کند."محکم کردن و کشیدن طبیعی این عضلات به نوبه خود سبب سفت شدن پوست می‌شود، و این وهم و خیال را نشان می‌دهد که سلولیت کمتر قابل توجه است. تمرینات یوگا که باسن و ران‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند، و همچنین حرکت‌های تمرین نیرو که باعث ساخت عضلات و افزایش گردش خون می‌شوند، می‌توانند کمک کنند.

فیلرهای پوست می‌توانند پوست غیر هموار را هموار کنند

فیلرهای پوست

ژل‌های پوستی قابل تزریق، که عمدتا برای پر و گوشتالو کردن استخوان‌های گونه افتاده و از بین بردن چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شوند، همچنان نشان داده‌اند که مفید هستند، حداقل به طور موقت، برای بخش‌هایی که در پوست دچار سلولیت هستند. این مانند قرار دادن یخ در کیک ناصاف برای بهتر به نظر رسیدن است. به خصوص اگر کسی واقعا لاغر باشد و چندین باریکه عمیق واقعی داشته باشد، فیلر می‌تواند آن را پر کند و حتی واقعا آن را هموار کند.با این حال، این روش می‌تواند هزینه‌های زیادی برای هر پا داشته باشد، و نتایج تنها چند ماه دوام دارند.

روش‌های غیرتهاجمی برای سلولیت واقعا کار می‌کنند

روش‌های غیرتهاجمی برای سلولیت

لیزر، رادیو فرکانسی، و روش‌های ماساژ برای چندین سال به منظور کاهش ظاهر سلولیت مورد استفاده قرار گرفته‌اند، و در حالی که نتایج آنها دائمی نیستند، در کوتاه مدت موثر هستند. این‌ها بهتر از برخی کرم‌های دارو خانه‌ای کار می‌کنند و اگر زمان و هزینه‌ای برای خرج کردن برایشان داشته باشید می‌توانند ارزشش را داشته باشند.برخی از درمان‌های لیزر نیاز به ۱۰ تا ۱۵ جلسه برای بهبود قابل توجه ظاهر دارند، و نیاز به مراجعه ماهانه برای حفظ نتایج دارند. دیگر درمان‌ها مانند درمان رادیو فرکانسی گران‌تر هستند اما به نظر می‌رسد که نتایج شش ماه تا یک سال ادامه دارند.

برخی از غذاهای خاص می‌توانند به مبارزه با سلولیت کمک کنند

غذاهای خاص

دکتر مک دانیل می‌گوید که: رژیم غذایی شما به تنهایی نمی‌تواند تعیین کند که آیا شما دچار سلولیت خواهید شد یا نه، اما خوردن یک رژیم غذایی متعادل و رژیم گیاهی می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن شما شود و به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. هیدراته بودن، هم با نوشیدن آب و هم با خوردن مقدار زیادی مواد غذایی با محتوای زیاد آب، بافت همبند شما را قوی و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد و حتی ممکن است به شما در لاغر شدن کمک کند. خیار، تربچه، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای بخورید، که (همراه با بسیاری دیگر از میوه‌ها و سبزیجات) بیش از ۹۰٪ حاوی آب هستند.

سیگار کشیدن می‌تواند ظاهر سلولیت را تحت تاثیر قرار دهد

سیگار کشیدن

نشان داده شده است که دود سیگار موجب کاهش جریان رگهای خونی و تضعیف و ایجاد اختلال در تشکیل کلاژن می‌شود و اجازه می‌دهد که بافت همبند به راحتی کشش داده شود و به راحتی آسیب ببیند و چربی‌های زیرین را نشان می‌دهد. علاوه بر این، سیگار کشیدن همچنین باعث می‌شود که به طروق دیگر بد به نظر برسید (به معنای واقعی کلمه): این باعث ایجاد چین و چروک‌های زودرس و پیری شده، و باعث خشکی و بد رنگ شدن پوست می‌شود و می‌تواند به ایجاد ترک‌های پوستی کمک کند.

هیچ راه حل دائمی برای سلولیت وجود ندارد

این دقیقا درست یا نادرست نیست، اما به نظر می‌رسد دانشمندان بهتر و بهتر در حال یافتن راه حل‌های بلند مدت برای درمان نقاط آزار هستند. جدیدترین و امیدبخش‌ترین روش جراحی سلولایز است که در آن لیزر چشمی چربی را آب می‌کند، بافت همبند فیبروز را تجزیه می‌کند و رشد کلاژن جدید را تحریک می‌کند، و تمام اینها از طریق یک برشی به اندازه سوراخ کوچک در پوست انجام می‌شود.این عالی است، زیرا بر روی هر دو الیاف که پوست شما را خراب می‌کنند و بر روی گلبول‌های چربی که می‌ترکند، کار می‌کند. بهبودی نیز سریع است، بعد از آن ممکن است کمی زخم داشته باشید، اما می‌توانید آن را در یک روز جمعه انجام دهید و روز دوشنبه کار خود را ادامه دهید.

باورهای نادرست در مورد سلولیت

سلولیت توسط سموم در بدن ایجاد می‌شود

سموم در بدن

برخی از محصولات بدون نسخه‌ی سلولیت ممکن است ادعا به کمک برای حذف آلودگی‌ها و چرک و سموم از بدن داشته باشند. اما نه اثربخشی آنها و نه ادعاهای آنها در مورد آنچه که باعث سلولیت می‌شود، توسط علم پشتیبانی نمی‌شوند.در عوض، سلولیت زمانی اتفاق می‌افتد که ذخایر چربی اصلی از طریق لایه‌های فیبر کلاژن یا بافت همبند زیر پوست (اغلب در نواحی باسن و ران، و همچنین در بازوها، شکم و سایر نقاط رایج) شروع به فشار آوردن می‌کنند. بافت همبند می‌تواند توسط هورمون‌ها، فقدان ورزش و خاصیت کشسانی ماهیچه‌ها، چربی بیش از حد و گردش خون ضعیف، سست شود. اما این عارضه به علت سموم نیست.

سلولیت تنها در افراد بد ریخت و از شکل افتاده رخ می‌دهد

داشتن اضافه وزن ظاهر سلولیت را قابل توجه‌تر می‌کند؛ هر چه چربی زیر پوست شما بیشتر باشد، بیشتر احتمال این وجود دارد که فشار روی بافت همبند وارد شود و نقاط ضعیف آن متورم و بالا آمده شوند. اما سلولیت همچنین در زنان با هر شکل و سایزی رخ می‌دهد.

نرمش هوازی بهترین راه برای کاهش جهش‌مندی در همه جا

تند راه رفتن یا دیگر فرم‌های نرمش هوازی می‌تواند به حفظ وزن کمک کند، که ممکن است ظاهر گودی‌ها و تو رفتگی‌ها را کاهش دهد. اما واقعا پوست شما را صاف می‌کند، شما باید به تمرین قدرت بپردازید.یک مطالعه توسط محققان نشان داد که بزرگسالانی که هر هفته ۳ تمرین هوازی ۳۰ دقیقه‌ای را برای هشت هفته انجام دادند، چهار پوند را از دست دادند، اما هیچ عضله‌ای به دست نیاوردند و فقط کمی بهبود ترکیب بدن به دست آورده بودند.هنگامی که آنها ۱۵ دقیقه فعالیت هوازی را با ۱۵ دقیقه تمرینات قدرت سه بار در هفته انجام دادند، با این حال، ۱۰ پوند چربی را از دست دادند، دو پوند عضله اضافه کردند و بهبود کلی بهتری در ترکیب بدن خود دیدند. به عبارت دیگر بهتر به نظر می‌رسیدند و کمی جنبیدن را از دست دادند.

کرم‌های سفت کننده پوست می‌توانند سلولیت را درمان کنند

کرم‌های سفت کننده پوست

علیرغم آنچه که ممکن است در برچسبهای آنها بخوانید، هیچ کرم موضعی، تجویز شده یا بدون نسخه، ثابت نکرده است که به طور دائم ظاهر سلولیت را کاهش می‌دهد. با این حال مطالعات نشان دادند که محصولات حاوی رتینوئید (که به عنوان ضد رتینول بدون نسخه نامگذاری شده‌اند) ممکن است برخی از اثرات موقت را با ایجاد یک پوشش پوست ضخیم‌تر که می‌تواند به پوشاندن برآمدگی‌ها کمک کند ارائه دهند. شواهد محدودی وجود دارد که کرم‌ها یا اسکراب‌ها با مواد تشکیل دهنده محرک مانند کافئین، زنجبیل و چای سبز یا سیاه ممکن است با بهبود گردش خون و در هم شکستن ذخایر سلول‌های چربی کمک کنند، اما کمتر اثبات شده‌اند.

لیپوساکشن ظاهر پاها (یا بازوها یا شکم) را بهتر می‌کند

اگر سلولیت مشکل شما باشد، لیپوساکشن نباید راه حل‌تان باشد. در حقیقت، روش زیبایی می‌تواند حتی توزیع چربی را ناهموارتر کند، و ظاهر بیرونی آن را حتی بدتر کند. با این حال، یکی دیگر از روش‌های مکشی (اما غیر جراحی) که با عنوان اندرمالوژی شناخته شده است، نشان داده شده است که به این موارد کمک می‌کند: در طول اندرمالوژی، یک تکنسین یک دستگاه ساکشن احاطه شده توسط غلطک‌ها را بر روی پوست بیمار می‌کشد، نقاط دارای مشکل را در حدود ۳۰ دقیقه می‌کشد و فشار می‌دهد. نتایج پس از حدود ۱۰ جلسه درمان (دو بار در هفته) قابل مشاهده هستند.

لباسی که می‌پوشید می‌تواند تاثیر گذار باشد

لباس

بله، پوشیدن لگ‌های سبک فشاری در حال ورزش کردن می‌تواند جنبش ران را در حالی که حرکت می‌کنید کاهش دهند، اما این تنها یک اثر موقت است و بعید به نظر می‌رسد پس از کندن لگ بعد از تمرین، تغییرات را مشاهده کنید.برای هر لباس که ادعا می‌کند که در واقع نتایج پایدار دارد، این فقط یک حقه بازاریابی است و واقعیت ندارد. در واقع، برای برخی لباس‌های تنگ، ممکن است ضد آن درست باشد: باندهای الاستیکی برای مثال بر روی لباس زیر، در واقع در صورتی که آنها گردش خون را قطع و جریان خون را محدود کنند می‌توانند به ظاهر سلولیت کمک کنند.